Free Download オリジナル3Dモデル『トガワ』

  • ID: RJ387666
  • Author/サークル名: 白亜重工
  • Released/販売日: 2022年04月26日 0時

Description / 説明

オリジナル3Dモデル『トガワ』

VRChatでの使用を想定したオリジナル3Dモデル『トガワ』です。
素体や、テクスチャのPsdが付属しています。
利用規約の範囲であればVRChat以外でも自由にご利用できます。
Avatar3.0に対応しています。

=====Important=====
This sentence is not in perfect English.
It was created using machine translation.
If there is any difference between the Japanese and English versions of the Terms of Use, etc, the Japanese version shall be deemed to be the correct one.

モデル説明

◎アングラなガールズバーで働いてそうなバニーの女の子です。
◎avatar3.0に対応。
◎リップシンクと表情が干渉しないように対策しています。
◎Avatar3.0のExpressionsMenuでジャケットの衣装の多少の切り替えやマスクを上げ下げすることが出来ます。
◎衣装のテクスチャにいくつかのカラーバリエーションがあります。
◎まばたきや目の動きをAvatar Descriptorで設定しています。
◎Humanoid対応、Phys Bones 設定済み、リップシンク対応、サンプル表情とジェスチャーが設定済みです。
◎シェイプキーは分かりづらいですがたくさんあります。
◎シェーダーは「lilLab」様の『lilToon』( https://booth.pm/ja/items/3087170 )を使用しています(同梱はしていません)。
最新のものをお使いください。

◎「りすきーしょっぷ」様の『りきゅーちゃんちのmatcap』( https://booth.pm/ja/items/1993833 )のMatcapの一部を使用しており、使用しているMatcapと『りきゅーちゃんちのmatcap』のreadmeを本製品に同梱しています。
◎ExpressionsMenuの作成において、「いすず」様らが製作された『BitActionSwitch』( https://github.com/isuzu-shiranui/BitActionSwitch )を使用しており、これによって生成されたアニメーションデータとMITライセンスファイルを同梱しています。


◆内容◆
〇Fbx
・Togawa →身体、顔、髪、ピアス(頭)、バニースーツのメッシュが結合され、身体の見えない箇所を一部消しています。マスク、ジャケットやカフス、タイツ等のメッシュが分かれています。
・Togawa_Make  →改変用に全てのメッシュが分かれています。
・Togawa_Simple →マスク以外の全てのメッシュが結合されて1つになっています。身体の見えない箇所を一部消しています。
・Togawa_Sotai →改変用の素体で身体、顔、髪のメッシュが結合されています。マスク、腕輪、ピアス(頭とへそ両方)、下着、靴のメッシュがあり、それぞれメッシュが分かれています。

 ●ポリゴン数
 ・約△70406~110814
 実際に表示していない、見えていないメッシュも合わせた数なので調整次第で少し減らせると思います。
 
 ●シェイプキー :合計117個(顔)+1個(マスク)(リップシンク用、ダミーシェイプを除く)

〇Texture :髪と服(ジャケット)にカラー違いのテクスチャが各3枚あります。 

〇Texture(psd版) :psd版には.png版のカラーバリエーションに加え、バニースーツとつけ耳の色違い差分が2枚あります。(黒と白)


〇Unitypackage
 ●Prefab
 ・Togawa
 ・Togawa_Make
 ・Togawa_Simple
 ・Togawa_Sotai

AvatarDescriptor、Phys Bonesが設定済みです。

 ●Animation
 ・VRChat用の表情と指の変化を設定したアニメーションが複数入っています。
 ・Avatar3.0に対応したアニメーションなどが複数入っています。
 ・リップシンクと表情が干渉しないようにするためのアニメーションや、マスクの上げ下げを行うアニメーションやその他のアニメーションなどが含まれます。
 ・ExpressionsMenuにて衣装切り替えを行うために『BitActionSwitch』を使用し生成されたアニメーションが含まれます。

 ●Material
 ・liltoonシェーダーが設定済みのマテリアルが入っています。

Model Description

◎She is a bunny girl who looks like she works in an underground girls bar.
◎It is compatible with avatar 3.0.
◎Measures are taken to ensure that lip-sync and facial expressions do not interfere with each other.
◎The ExpressionsMenu in Avatar 3.0 can be used to change the jacket's costume and raise or lower the mask.
◎Blinking and eye movements are set by Avatar Descriptor.
◎There are several color variations for the costume textures.
◎Humanoid support, Phys Bones set, lip-sync support, sample expressions and gestures already set.
◎There are a lot of shape-keys, though they are hard to find.
◎The shaders used are "lilToon" ( https://booth.pm/ja/items/3087170 ) by "lilLab" (not included), Please use the latest version.

◎It uses a part of the matcap of "りきゅーちゃんちのmatcap" ( https://booth.pm/ja/items/1993833 ) by "りすきーしょっぷ", and the readme and matcap are included in this product.
◎In the creation of ExpressionsMenu, I used "BitActionSwitch"( https://github.com/isuzu-shiranui/BitActionSwitch ) created by "Isuzu" and others, and included the animation data generated by it and the MIT license file.


Product Contents
=Fbx=
·Togawa  -The mesh of the body, face, hair, piercings (head), and bunny suit are combined. Partially erased the invisible parts of the body.
·Togawa_Make  -All meshes have been separated for modification. 
·Togawa_Simple -All meshes except the mask are merged into one. Partially erased the invisible parts of the body.
·Togawa_Sotai -The body, face, and hair meshes are combined in a prime body for modification. There are separate meshes for the mask, bangles, piercings (both head and navel), underwear, and shoes.

 -Polygon count-
 ·70406~110814

This is the total number of meshes that are not actually displayed or visible, so I think it can be reduced a little with some adjustments.

 -Shape Key (Total 117 (face) + 1 (mask) (for lip-sync, excluding dummy shapes))-

=Texture= -There are 3 textures each for hair and clothes (jacket) in different colors. *Clothes and Other are transparent textures.

=Texture(.psd)= -In addition to the color variations of the .png version, the psd version has two color differences of the bunny suit and fake ears. (Black and white) *The contents of the PSD are in Japanese.


=Unitypackage=
 -Prefab-
·Togawa  
 ·Togawa_Make 
 ·Togawa_Simple
 ·Togawa_Sotai

VRChat Avatar Descriptor and Phys Bones are already set.
There are some differences in the bone structure between prefab and fbx because I modified some parts of the bone structure in Unity when setting up DynamicBone.
If you don't want to make any major changes to the bone structure, I recommend using prelab's "Togawa" or "Togawa_Simple".

-Animation-
·Several animations with facial expressions and finger changes for VRChat are included.
 ·Several animations for Avatar 3.0 are included.
 ·There is a pre-configured controller.
 ·Separate animations for gestures and expressions.
 ·This includes animations to prevent lip-sync from interfering with facial expressions, animations to raise and lower the mask, and other animations.
 ·Includes animations generated by using "BitActionSwitch" to switch costumes in ExpressionsMenu.

-Material-
·It contains a material with the liltoon shader already set.

利用規約

本製品はVN3ライセンスVer.1.01を使用しています。詳細な規約内容はこちらをご確認ください。→ https://drive.google.com/drive/folders/1dtc-JCQb4PN7QToesyPg8Oc2_vKl_wzI?usp=sharing
またこのドキュメント(pdf)は本製品にも同梱されています。

Terms of Use

This product uses VN3 license Ver.1.01. Please see here for detailed terms and conditions. → https://drive.google.com/drive/folders/1dtc-JCQb4PN7QToesyPg8Oc2_vKl_wzI?usp=sharing
This document (pdf) is also included in this product.

(English product description provided by the creator.)
Warning: The creator has specifically pointed out that the English is a machine translation.

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